Kilka słów o kartach lojalnościowych:

– programy lojalnościowe to narzędzie pomagające poznawać zwyczaje zakupowe klientów czyli nasze i nasze oczekiwania

– dzięki takim programom firmy lepiej mogą dostosować akcję promocyjną, czyli mogą lepiej tobą/mną/nami manipulować

– klient ma dostawać ofertę szytą na miarę, czyli firmy wiedzą o nas, o tobie coraz więcej

– w programach lojalnościowych multipartnerskich firmy mają dostęp do danych dotyczących ich działalności, ale mogą dokupić dodatkowe informacje od innych uczestników programu, czyli Wielki Brat patrzy

– klient może w każdej chwili swoje dane zablokować, ale firmy wmawiają nam, że jest to niepotrzebne, bo ich programy służą naszej wygodzie, w celu lepszego rozpoznania naszych potrzeb tak aby zaoferować lepszą ofertę, bardziej dostosowaną do nas

– nagrody rzeczowe często są o wiele droższe niż na rynku i dlatego zanim zaczniemy zbierać punkty, po to aby kupić upragniony ekspres do kawy sprawdźmy i porównajmy ile on kosztuje w sklepach, a jak wyceniony jest w danym programie lojalnościowym

– podsumowując – uczestnictwo w takich programach nie jest dla nas bardzo korzystne, ale jeszcze bardziej niekorzystne jest niekorzystnie z nich. Dlatego punkty powinniśmy zbierać przy okazji robienia zakupów w konkretnym sklepie, a nie poszukiwać tego konkretnego sklepu w celu zdobycia w nim punktów. Jak na ziemi leży 50 gr to schylimy się po nie, ale nie biegamy po całym mieście, aby je znaleźć.

Magdalena