
Banki starają się dogodzić swoim klientom w każdej kwestii, zwłaszcza jeśli chodzi o dokonywanie płatności za pomocą smartfona w sklepach stacjonarnych, jak i online. Nowoczesne sposoby nie wymagają nawet logowania się do bankowości elektronicznej.
Sojusz finansów i technologii coraz bardziej zmienia świat płatności, umożliwiając korzystanie z coraz to nowocześniejszych produktów i usług finansowych. Możemy już nie tylko wziąć pożyczki chwilówki pozabankowe, nie ruszając się z miejsca, albo porozmawiać z wirtualnym asystentem w banku. Teraz za pomocą smartfona mamy możliwość dokonywania m-płatności zbliżeniowych. Jak to działa?
Bezgotówkowo – jak to ugryźć?
Płatności mobilne to bezgotówkowe transakcje, których dokonujemy, wykorzystując podłączone do Internetu lub sieci GSM urządzenia mobilne, jak smartfon czy tablet. Dzięki tej nowoczesnej technologii możemy płacić zbliżeniowo, przykładając sprzęt do terminalu sprzedawcy. Prosto, wygodnie i szybko!
Przybliż i zapłać! – czym jest NFC?
Technologia NFC to jedna z bardziej popularnych form płatności mobilnych – wystarczy posiadać specjalną kartę NFC-SIM lub wygenerować cyfrową kopię swojej karty płatniczej przypisanej do konta bankowego. Nie możemy też zapomnieć o tym, by włączyć w telefonie odpowiednią funkcję NFC oraz aktywować m-płatności u swojego usługodawcy. Co dalej? Wystarczy przybliżyć sprzęt do czytnika i gotowe!
Płatności wirtualną kartą możemy robić także offline, ponieważ część danych zapisuje się w telefonie, a część w chmurze. Jest to możliwe dzięki technologii HCE.
Polski System Płatności Mobilnych – czas na BLIK
BLIK to dzieło spółki Polski Standard Płatności, której udziałowcami są Alior Bank, Bank Millennium, mBank, PKO BP, ING Bank Śląski oraz Santander (BZ WBK). Dzięki BLIK-owi mamy możliwość nie tylko dokonywania płatności, ale też wypłaty pieniędzy z bankomatów oraz przeprowadzania transakcji online. Dla bezpieczeństwa klientów BLIK opiera się na jednorazowych kodach, które generowane są przez PSP. Cały proces usługi trwa nie dłużej niż kilkadziesiąt sekund.
Mobilność popłaca
Bycie mobilnym klientem jest nie tylko na czasie. To również oznaka ostrożności i dbałości o bezpieczeństwo – szczególnie w podróży, gdy narażeni jesteśmy na kradzieże portfeli, torebek czy saszetek z rzeczami. Poza tym płacenie zbliżeniowo za zakupy w sklepie albo rachunki w urzędzie jest niezwykle wygodne. Płacąc mobilnie, trzeba zachować środki ostrożności podobne jak przy płatności kartą.