Wyszukiwarka internetowa to narzędzie do odnajdywania potrzebnych produktów czy usług. Właściciele sklepów internetowych i stacjonarnych używają jej do reklamowania swoich towarów bądź usług. Przy pomocy odpowiednich działań marketingowych użytkownicy trafiają na strony WWW zgodne z ich potrzebami.
SEO – co to jest?
Wyszukiwarka Google to najpopularniejsze narzędzie używane do odnajdywania informacji. Wystarczy wpisać hasło czy frazę kluczową w wyszukiwarce, aby roboty Google wybrały pasujące pozycje. Tutaj właśnie zaczyna się rola SEO. Przedsiębiorcy zgłaszają się do specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem, aby potencjalni klienci bez większych trudności odnaleźli ich sklep czy stronę internetową. Takie działanie ma na celu zwiększenie sprzedaży, czyli wygenerowanie większych zysków. Praca specjalistów z zakresu SEO jest określana jako marketing internetowy, bez którego nie można zaistnieć w Internecie.
Skuteczne pozycjonowanie zakłada szereg działań, a wśród nich modyfikację strony internetowej w taki sposób, żeby była dobrze widoczna dla wyszukiwarek. Znalezienie się w pierwszej 10 wyników Google to doskonały rezultat, jednak w tym zadaniu mogą pomóc tylko specjaliści, jak na przykład agencja SEO funkymedia. Coraz więcej przedsiębiorców ma świadomość, jak ważne jest SEO i ile można osiągnąć, dzięki odpowiednim działaniom w sieci.
Jak odbywa się pozycjonowanie?
Zacznijmy od tego, że skuteczne pozycjonowanie wymaga dużych nakładów pracy i stałych wysiłków. Nie wystarczy zmienić adresu strony. Działań jest znacznie więcej. Pierwszą czynnością jest dobór właściwych słów kluczowych ściśle związanych z prowadzoną działalnością. To dzięki frazom użytkownicy szybciej docierają do konkretnej strony internetowej, gdyż będzie widniała wyżej w wyszukiwarce Google. Rola słów kluczowych jest bardzo istotna. Kiedy firma świadczy usługi fryzjerskie, nie wystarczy używać słów strzyżenie męskie czy farbowanie włosów. Do frazy trzeba dołączyć również miejsce, w którym firma prowadzi swoją działalność. Tylko w taki sposób strona internetowa pojawi się w wyszukiwarce osoby szukającej fryzjera w Katowicach, a nie Warszawie.
W dalszej kolejności specjaliści zajmują się optymalizacją strony WWW, wykorzystując przy tym nośniki zewnętrzne. Wymagane słowa kluczowe muszą znaleźć się w witrynie – tylko w taki sposób strona internetowa zajmie wyższe miejsce w wyszukiwarce niż konkurencja, a o to przecież chodzi. Co ważne, pozycjonowanie pomaga zarówno sklepom internetowym, jak i stronom WWW, które chcą się przebić na samą górę listy w wyszukiwarce.
Dlaczego warto współpracować ze specjalistą SEO?
Pierwszą zaletą współpracy z agencją SEO jest większy ruch na stronie, kolejni użytkownicy wchodzą w witrynę, co daje realną szansę na zakup oferowanych towarów czy usług. Dla firmy oznacza to zwiększenie dochodów. Skuteczne pozycjonowanie sprawia, że firma zacznie widnieć bardzo wysoko w wyszukiwarce, wśród innych przodujących marek. Bardzo ważne jest również zoptymalizowanie strony ze względu na hasła i frazy kluczowe oraz wymagania wyszukiwarek.